ویلا ارزان درشمال_بهترین شهر برای خرید ویلا در شمال

خرید ویلا در شمال و هر آنچه لازم است درباره آن بدانید

ویلا ارزان درشمال_بهترین شهر برای خرید ویلا در شمال

خرید ویلا در شمال و هر آنچه لازم است درباره آن بدانید

۶ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در سفر به لاهیجان، از کجا دیدن کنیم؟

شهر زیبا و دیدنی لاهیجان، با تاریخی کهن، چشم‌اندازهای طبیعی فوق‌العاده و همجواری با یکی از قلل کشور از زیباترین مناطق گردشگری در شمال است که جمع بسیاری از مسافران را در ایام مختلف سال، بویژه روزهای نوروز و ایام فصل تابستان، به میهمانی فرا می‌خواند.

«از اقلیم چهارم است. طولش از جزایر خالدات فدک و عرض از خط استوا لح شهری بزرگ است و دارالملک جیلانات آبش از جبال بر می‌خیزد و حاصلش برنج و ابریشم و اندک غله می‌باشد و نارنج و ترنج و میوه‌های گرمسیری فراوان است»لاهیجان، که به عروس گیلان، سرزمین چای معطر و شهر بهارنارنج شهرت دارد، روی سرزمینی هموار و جلگه‌ای احداث شده است که به نظر می رسد به دلیل ایجاد رسوب‌هایی است که از رودهای گیلان، برجای مانده است. جالب است بدانید که این شهر در اوایل قرن ۸ هجری قمری و در سال ۷۰۵ توسط «اولجایتو» فتح و محل حکومت «کیائیان» شد. در کتابی از «حمدالله مستوفی» در باب این شهر چنین آمده است

  • الیاس علی پور
  • ۰
  • ۰

شهرستان رامسر که دارای ساحلی زیبا با مناظر کوهستانی و جنگلی است، از شهر های پرطرفدار شمال ایران برای گردشگری می باشد. با ما همراه باشید تا شما را با برخی از معروف ترین جاذبه های گردشگری رامسر از روستای جواهرده گرفته تا تله کابین رامسر آشنا کنیم.

 

  • الیاس علی پور
  • ۰
  • ۰

ا توجه به نیاز روز افزون به محیط آرام و بی دغدغه بعلت پیامد های تمدن و زندگی شهریٰ و توصیه قریب باتفاق پزشکان برای بهبود بیماریهای روحی روانی و همچنین راهی برای سرمایه گذاری مطمئن با ارزش افزوده بالا سوالات متعددی در خصوص خرید و فروش ویلا شده است که با ارائه مطالب ذیل امیدوارم شما را همراهی کرده باشم.

ارزش عرصه (زمین) موضوع بسیار مهمی است که مرغوبیت آن می تواند اعیان قابل قبولی داشته و باعث ارزش افزوده در سرمایه صرف شده بنماید. ارزش عرصه مرغوب در پارامترهایی چون:

  • الیاس علی پور
  • ۰
  • ۰

پیمانکاری ویلای دوبلکس

هزینه های تمام شده ساخت ویلای دوبلکس و انواع دیگر ویلاها به خیلی از شرایط بستگی دارد هزینه های تمام شده ساخت یک ویلای دوبلکس با مساحت یکسان ممکن است در دو منطقه متفاوت و حتی گاهی در یک منطقه و نزدیک به هم تغیرات زیادی داشته باشند و این موارد بستگی کامل به نوع مصالح و طرح نقشه ، تخصص سازنده ، دسترسی به مراکز خرید مصالح ، وجود ماشین آلات و افراد متخصص بومی و قدرت مالی کارفرما برای ساخت ویلا دارد بعنوان مثال سااخت ویلایی که توسط افراد متخصص ساخته میشود و شناخت کافی در مورد نوع مصالح و مراکز تهیه مصالح ، استفاده از افراد متخصص در ساخت و ساز واستفاده از مصالح استاندارد و تخصص کافی در نظارت سازه و معماری بنا دارند به مراتب خیلی مطمئن تر و از نظر هزینه های تمام شده مرغون به صرفه تر از افرادی است که تبحر و سواد لازم در زمینه ساخت و نظارت ندارند تمام این مسائل نقش مهم و تعیین کننده در هزینه های تمام شده ساخت ویلا توسط افراد متخصص و غیر متخصص در ساخت ویلا و ساختمان را ایفا میکنند

  • الیاس علی پور
  • ۰
  • ۰

ویژگی های جغرافیایی دریای خزر

تصویر شمارههمه چیز در مورد دریای خزر (دریای مازندران)

دریاچه مازندران (خزر) به علت عظمت وسعت آن، دریای مازندران (خزر) نامیده می شود بزرگترین دریاچه دنیا بوده و فاقد راه آبی طبیعی به دریاهای آزاد جهان می باشد و در سال های اخیر از راه کانال های ایجاد شده از طریق رود ولگا – دن به دریای سیاه متصل شده است.

 

دریای مازندران از نظر وسعت حدود 438 هزار کیلومتر مربع تقریبا یک چهارم مساحت ایران وسعت دارد طول دریاچه 1205 تا 1280 کیلومتر و پهنای آن 202 تا 554 کیلومتر می باشد و عریض ترین نقطه آن کمی بالاتر از سواحل جنوبی قرار دارد. عمق متوسط آن 180 متر و گودترین نقطه که نزدیک سواحل ایران واقع شده 980 متر عمق دارد حجم آب آن 790 هزار کیلومتر مکعب و سطح آب آن از سطح آب های آزاد 28 متر پایین تر است.

 

سواحل جنوبی آن از خلیج حسین قلی تا آستارا به خط ساحلی ایران مربوط است عمق متوسط نواحی شمال این دریا 6 متر و نواحی جنوب و جنوب غربی آن حداکثر 1000 متر است. چهار پنجم خزر شمالی کمتر از 10 متر عمق دارد و بقیه که مجاور خزر مرکزی است دارای 25 متر عمق است وسعت این قسمت حدود 27 درصد کل مساحت دریا است. عمق متوسط خزر مرکزی حدود 175 متر و عمیق ترین نقطه آن 770 متر است این بخش از حد جنوبی بخش شمالی تا خط فرضی بین دماغه کوالی و شبه جزیره آبشوران ادامه دارد. وسعت این بخش حدود 35 درصد سطح دریا است. خزر جنوبی عمق متوسط آن 225 متر و عمیق ترین نقطه آن 1000 متر است. این بخش از حد جنوبی خزر مرکزی شروع و حوزه آبگیر دریای خزر حدود 373 هزار کیلومتر مربع است که 256 هزار کیلومتر مربع آن در خاک ایران قرار دارد.

 

کشورهای ساحلی دریای مازندران به شرح زیر است:

جمهوری اسلامی ایران با وسعت 1648195 کیلومتر مربع و جمعیت بیش از 70 میلیون  نفر با 740 کیلومتر ساحل در جنوب دریای مازندران

جمهوری آذربایجان: وسعت 87000 کیلومتر مربع، جمعیت بیش از 7 میلیون نفر، با 800 کیلومتر کرانه ساحلی در غرب، این جمهوری در جریان جنگل های ایران و روس و با انعقاد قراردادهای گلستان و ترکمنچای از پیکره ایران جدا شده است.

فدراسیون روسیه، مساحت حدود 17 میلیون کیلومتر مربع، جمعیت 147 میلیون نفر، با 815 کیلومتر ساحل در قسمت غربی و شمال غربی دریای مازندران

 

قزاقستان: مساحت 2717000 کیلومتر مربع، جمعیت 17 میلیون نفر، طول ساحل آن در شرق دریای مازندران 1894 کیلومتر

 

ترکمنستان: مساحت 488100 کیلومتر مربع، جمعیت 3.5 میلیون نفر، با 1786 کیلومتر ساحل در شرق دریای مازندران​

 

برخی دیگر از ویژگی های دریای مازندران

دریای مازندران دارای منابع عظیم انرژی می باشد که از جذابیت های اصلی آن به شمار می رود برای جمهوری آسیایی مرکزی که در خشکی محصور هستند و به بازارهای جهانی دسترسی ندارند مسأله انتقال انرژی به بازارهای مصرف و مسیر خطوط لوله های نفت و گاز از اهمیت فوق العاده برخوردار است. دریای مازندران از لحاظ تأثیر گذاری بر شرایط آب و هوایی مناطق همجوار و به طور کلی چرخه زیست محیطی جهان حائز اهمیت است و از سوی دیگر منابع آبزیان این دریا برای ساکنان آن جنبه حیاتی دارد. متوسط صید آبزیان سالانه حدود 600 هزار تن می باشد. این دریا مأمن طبیعی با ارزش ترین و قدیمی ترین آبزی به نام ماهیان خاویاری (استروژن) می باشد که 90 درصد خاویار جهان بوده و سالانه بیش از 700 تن خاویار از این دریا استحصال می شود.

منبع: توراگهی
  • الیاس علی پور
  • ۰
  • ۰

هنگامیکه قصد خرید ویلا را داشته باشید با کمی وقت گذاشتن و تحقیقات و از همه مهمتر یافتن فروشندگانی معتبر و منصف می تواند شما را به ویلای خوب و با کیفیت برساند. آپشن مهمی که شما را به یک ویلای ایده آل در شمال می رساند، یافتن فروشندگانی است که معتبر و کاردان هستند، اینگونه خیالتان از تمامی جوانب آسوده است و می توانید یک ویلای خوب و مناسب خریداری کنید و سالها رضایت مند باشید. ما در این مقاله به شما می گوییم چگونه و یا در نظر گرفتن چه مواردی به خرید ویلا اقدام کنید.


در هنگام خرید ویلای ارزان در شمال مراقب باشید.

  • الیاس علی پور